czwartek, 14 listopada 2013

Dlaczego warto dbać o bezpieczeństwo danych?

Niejednokrotnie spotkałem się z hasłem: polityka bezpieczeństwa danych osobowych. Na co dzień buszuję w internecie, dlatego ta kwestia nie jest mi obca. Postanowiłem przyjrzeć się temu zagadnieniu, ponieważ wydaje mi się wyjątkowo istotne.

Polityka bezpieczeństwa, z którą mamy do czynienia w serwisach internetowych, stanowi zbiór wytycznych i instrukcji, które znajdują zastosowanie w ochronie danych osobowych w danej firmie. 

Każdy tego typu dokument został sporządzony na podstawie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych. 

Polityka bezpieczeństwa danych osobowych dotyczy między innymi wszelkich działań z wykorzystaniem danych oraz działań związanych z ich usunięciem.

Sprawy związane z polityką bezpieczeństwa nie są wcale błahe. Należy o nie zadbać, żeby zapobiec pozwą sądowym z tytułu prowadzenia działań niezgodnych z prawem. Bez dokumentu polityki danych nie można ubiegać się o rejestracje posiadanej bazy danych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz