czwartek, 14 listopada 2013

Ochrona danych klientów e-sklepu

Od trzech lat prowadzę sklep internetowy. Sprzedaję w sieci odzież męską, damską i dziecięcą. Nie wiem do końca, o co chodzi z GIODO. Przyjaciel, który prowadzi podobny biznes, wspomniał o tym dość zdawkowo. Zaniepokoił mnie fakt, że nie jestem w tym temacie. W końcu ochrona danych osobowych to w końcu ważna prawa, bo chodzi o informacje na temat moich klientów.
Aktualnie mój sklep internetowy hostuję na nowych serwerach. W celu jak najwyższego zabezpieczenia danych osobowych moich klientów chciałem podpisać z firmą hostującą umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych. Niestety, dowiedziałem się, że nie jest możliwe podpisanie z nimi takiej umowy, przyznam, że trochę mnie to zaniepokoiło. I co teraz? Trochę spanikowałem.
Teraz za bardzo nie wiem, co robić: może zmienić hosta albo wprowadzić nowe formy zabezpieczeń? Wiem, że jeszcze powinienem napisać instrukcję zarządzania systemem informatycznym. Trochę tego wszystkiego za dużo.
Jestem ciekaw, w jaki sposób inni handlowcy zabezpieczają dane osobowe przetwarzane we własnym sklepie internetowym. Może wystarczą certyfikaty SSL?
Podstawą jest rejestracja bazy mailingowej w GIODO. Jestem jej adminstratorem, zatem zajmuję się przetwarzaniem, czyli wszelkimi czynnościami, które wykonuję, korzystając z bazy.
To mój pierwszy własny sklep internetowy i chciałbym zrobić wszystko zgodnie z obowiązującym prawem, przy okazji nie narażając się swoim klientom. Muszę się poradzić kogoś kompetentnego albo znaleźć odpowiedź w globalnej sieci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz